Hurtigruta Carglass® og Autotaksering

LES MER

Hurtigruta Carglass® og Autotaksering innleder samarbeid om takseringstjenester

Ved å benytte Hurtigruta Carglass® sitt landsdekkende avdelingsnettverk vil man gjøre taksering lett tilgengelig for kundene. Autotaksering vil lære opp nøkkelpersoner hos Hurtigruta Carglass® til å gjøre takster av bilens eksteriør og interiør. Autotaksering har bygget et brukervennlig og effektivt takstsystem som skal benyttes. Autotaksering vil gå gjennom alle takster, og for å sikre nøytralitet sette prisene på skadene som fremkommer i taksten.

De to første Hurtigruta Carglass® avdelingene som skal tilby taksering er Ensjø og Hamar, men ambisjonen er å tilby tjenestene på alle Hurtigruta Carglass®avdelinger.

Det er et stort marked for taksering av unormal slitasje og skader på biler i ulike situasjoner.

Takster av leasing-biler

Når leasing-biler bytter leasing-part underveis i kontrakten er det viktig å få tatt en takst på bilen. Det samme gjelder når firmabiler bytter bruker. Ingen ønsker å overta en bil med skader og bli økonomisk ansvarlig for disse skadene når bilen skal tilbakeleveres.

Pretakst; underveis i leasingperioden eller før innlevering

Mange selskaper ønsker en Pretakst underveis i bilens eller leasingavtalen løpetid slik at de kan se tilstanden på bilene. Dette gir et godt grunnlag for å iverksette skadeforebyggende tiltak, eller gjennomføre reparasjoner på bilene. Mange vil også ta disse takstene i sluttfasen av leasingavtalene slik at de kan gjennomføre reparasjoner før innlevering og dermed unngå såkalt «påkost» fra leasingselskap og bilforhandlere.

Takst for salg av bruktbil

Et annet stort marked er privatpersoner som skal selge sin bil på Finn eller andre steder. Ved å ta en takst på bilen vil skader og unormal slitasje anmerkes og kostnadene til utbedring fremkomme. Ved å legge taksten ved bilannonsen skaper man trygghet for eventuelle kjøpere.

Dette er en strategisk viktig avtale for Autotaksering AS, sier daglig leder Øystein Halsebø. Vi tenker nytt og ser store muligheter i dette samarbeidet. Det er viktig at takseringstjenester blir lett tilgjengelig og at takstene blir av god kvalitet og ikke koster for mye. Det er muligheter i markedet, det vil for eksempel årlig bli tilbakelevert ca 20.000 privat leasing biler hvor det vil være en trygghet å ha med seg en nøytral takst før man drar og tilbakeleverer bilen.

Selskapsinfo Hurtigruta Carglass®

Hurtigruta Carglass® er et av Norges ledende selskap i bransjen for reparasjon og utskifting av bilglass. De betjener mer enn 75 000 kunder hvert år, 24 timer i døgnet, 7 dager i uken, 365 dager i året. Vi har avdelinger, fra Kristiansand i sør til Alta i nord. Hurtigruta Carglass® har pr i dag 75 egeneide avdelinger og 250 ansatte. De hadde en omsetning i 2018 på rundt 410 millioner og en markedsandel på ca. 32 %. Hurtigruta Carglass® sin visjon er: Service, kvalitet, punktlighet, og det lille ekstra med et smil. Hurtigruta Carglass® har stort fokus på kundeservice noe som gjenspeiler seg i en meget høy kundetilfredshet på hele 85 %. Hurtigruta Carglass® er eid av Belron som er verdens største selskap innen reparasjon og skifte bilglass. Belron har mer enn 30 000 ansatte og er etablert i 30 land over 6 kontinenter.

Selskapsinfo Autotaksering AS

Autotaksering AS er et selskap som leverer nøytrale takster av kjøretøy til privat og næringsmarkedet. Autotaksering fokuserer på nøytrale takster, kvalitet, innovasjon, og effektive systemer for taksering samt god kontakt med bilbrukere og oppdragsgivere. Vi vil rendyrke vår satsing og bli best på taksering, og ha de mest motiverte medarbeiderne og mest fornøyde kundene i markedet.

Selskapet har knyttet til seg erfarne bransjefolk, og har i tillegg solide eiere som har lang erfaring fra eierskap i bilbransjen. Daglig leder er Øystein Halsebø, som har lang erfaring fra bilutleie, biladministrasjon/billeasing og bilbransjen.